Tech-Kütyük

Az egész világot átverték az hibrid autózással?Ugyanúgy szennyeznek?

Ez nem egy alternatív út, ez egy zsákutca…? A Guardian által is lehozott tanulmány szerint a gyártók végig hazudozhattak az egész világnak?!

Egy nagyon őszinte írás az elektromos autó hazugságról? Ki mit gondol?

Az utóbbi években rendre úgy hirdették, harangozták be az elektromos autósát, mint azt az alternatívát, mely kiváltja a robbanómotoros járműveket.

Hirdetés

Azonban a helyzet az, hogy egyre több jel és bizonyíték van arra, hogy a gyártók nagyokat lódítanak, de legalábbis elfedik a valóságot a valódi károsanyag kibocsátásról.

Ezt ráadásul most olyan nagy lapok, mint amilyen a Guardian is igazolják amit a 24.hu is lehozott.

A grazi kutatók mérései szerint a BMW 3-as sorozata kilométerenként 112 gramm szén-dioxidot bocsát ki a hivatalosan megadott 36 gramm helyett.

A tesztben vizsgált Peugeot 308-as 20 százalékkal, míg a Renault Megane 70 százalékkal haladta meg a gyártók által megadott értéket.

Nagy-Britannia már bejelentette, hogy több évtizedre szóló környezetvédelmi programja keretében 2035-től csak elektromos, valamint egyes hibrid autók és kisteherautók kerülhetnek forgalomba az országban, az Európai Unió területén még szigorúbb a szabály, csak elektromos autók helyezhetők forgalomba.

A brit kormány ugyanakkor az új kutatások hatására állítólag azt is fontolgatja, hogy 2035-től teljesen megtiltják az új hibrid járművek értékesítését.

Az autókat egy szigorú emissziómérési eljárás (WLTP) szerint tesztelik, de a kutatók szerint ezek a mesterséges laboratóriumi körülmények nem mutatják meg a valós körülmények között történő vezetés hatásait.

A grazi egyetem mérnökei a WLTP helyett egy hordozható tesztrendszert használtak.

Az autógyártók azzal érvelnek, hogy nincs más választásuk, mint a WLTP-adatok feltüntetése a reklámokban.

Hirdetés

Fontos hangsúlyozni, hogy itt most a botrány elsősorban a hibrid autókkal kapscolatban robbant ki, nem keverendőek a teljesen elektromos hajtású járművekkel!

A BMW szóvivője szerint a járművezetés végtelen számú lehetőséget kínál, ezért nem meglepő, ha a WLTP-adatoktól némi eltérés mutatkozik.

Szerinte a plug-in hibrid autók fontos szerepet játszanak a teljes elektromos hajtásra való átállásban, mivel a tulajdonosaik a jövőben nagyobb valószínűséggel térnek majd át a tisztán akkumulátoros járművekre.

Itt nem minden fekete vagy fehér tehát.

Az azonban tagadhatatlan, hogy az elektromos autózást sokan szeretnék üzleti érdekek miatt sokkal jobb színben feltüntetni.

Ki mit gondol?

Mondd el a véleményed, kíváncsiak vagyunk rá!