Miközben az ország nyomorog, Orbán Ráhel 1,7 milliós Chanel táskával a vállán mosolyog bele a kamerába
Hadházy Ákos ezt írja:
“MINDENnapi luxi: 1.7 milliós Chanel táskával együtt sikerült fotózkodnia Orbán Ráhelnek Vasvári Viviennel együtt.
A 4900 dollár az “használtpiaci” ár, az új ár ugyanis nem elérhető a Chanel honlapján.
Az igaz, hogy a kép 2024-es, akkor még nem tudhatta szegény Ráhel, hogy Lázárnak nem tetszik a luxizás… Viszont ideteszem a korábbi posztjaim képeit is a hercegnő többi, milliós értékű retiküljéről. Ne felejtsük el, egy átlagos magyar fél éveket is dolgozhatna egy-egy ilyen táskáért.
Ráhelnek viszont a képek tanulsága szerint több ilyenje van. Idősebbek emlékezhetnek a Fülöp-szigeteki diktátor feleségére, Imelda Marcosra, akinek vagy háromezer pár cipője volt…Lehet, hogy Ráhelnek meg táskából jut minden napra (hétre) új táska?
@roxyblazeahivatalos Orbán Viktor rajza: kiszúrtam rajta valamit amiről senki sem beszél! 😂#orbánrajz #vicces #humoros #magyartiktok #magyarmémek #aicontent #roxyblaze #digitálisinfluenszer #orbánviktor #orbanviktor #közélet #roxyblaze #magyarvalóság #rajz ♬ eredeti hang – Roxy Blaze - Roxy Blaze
Az sem piskóta persze, hogy milyen rendezvényen pózol tavaly Ráhel az azóta ukránellenes aktivistának felcsapó Vasvári Viviennel. A képek Ráhel és Tiborcz szálloda- és étterem láncának promó rendezvényén a Pesti Vigadóban. Az alábbi linken olvasható beszámoló szerint:
“A Pest Vigadóba meghívott vendégek az érkezés első pillanatától érezhették, hogy egy különleges este részei lehetnek. A főlépcsőház fényfestését és az első emeleti folyosón gomolygó füstködöt mindenki le akarta fotózni, a gyönyörű Díszteremben pedig folytatódott az látványosságok és az attrakciók sora: egy titkos kert installációja, élő hárfazenére balettperformanszok és egy népi együttes kápráztatta el, illetve szórakoztatta az érkező vendégeket.
Akik a bemutatóest során egy Botaniq „tanösvényt” járhattak végig és „titkos kertekben” ismerkedhettek meg a prémium kollekció egységeinek történetével, az általuk kínált élményekkel, kóstolhattak bele a gasztronómiájukba, valamint személyesen találkozhattak a vendéglátókkal, az ott dolgozó szakemberekkel is.
A Botaniq Collection több mint márka. Az értékteremtésre és a hagyományokon, történelmi örökségünkön alapuló történetmesélésre épül. Erősen kötődik a természethez, miközben egyedülálló, kortárs vendégélményt nyújt, és értéket közvetít – mondta Orbán Ráhel, a BDPST Group kreatívigazgatója, a BDPST Koncept ügyvezetője, a Botaniq Collection brand egyik megálmodója köszöntőjében. – A kollekció összes egységére igaz, hogy minden részletét aprólékosan, gondosan terveztük meg annak érdekében, hogy azok a vendégek jólétét, kikapcsolódását, feltöltődését szolgálják. Az általunk alkotott brandek, úgy gondolom, hozzájárulnak ahhoz, hogy az értékeink és a hagyományaink tovább éljenek.”
Miközben az ország többsége a húszdekás párizsi és a kicentizett villanyszámla között lavírozik, Orbán Ráhel 1,7 milliós Chanel táskával a vállán mosolyog bele a kamerába.
A kép, amelyen a „kreatívigazgatónő” Vasvári Vivien társaságában feszít, nem most készült, hanem még 2024-ben. Csak hát az ilyen pillanatok nem öregszenek – sőt, ma talán még jobban fájnak, mint akkor.
A retikül, amely használtan is közel kétmillió forint, újonnan annyira exkluzív, hogy már az árát sem merik kiírni a Chanel hivatalos oldalán. Ez nem divatcikk, ez státuszszimbólum.
És ha Hadházy Ákos posztjának hinni lehet – miért ne lehetne –, nem ez az egyetlen luxusdarab, amit a miniszterelnök lánya birtokol. Nála a designer cucc nem ünnepi alkalom, hanem hétköznapi kellék.
Chanel a vállon, nép a vállán
És hogy hol tűnt fel ezzel a „szerény kis táskával”? Egy rendezvényen, amelyről a legtöbb magyar csak akkor hallott, amikor már lement a balett a füstködben.
A Botaniq Collection pompás díszbemutatóján, ahol a hárfazenés balett és a „titkos kertek” installációja közt lépdelt a NER elitje, miközben a gasztroélményekről szóló tanösvényen kóstolták a prémium érzést.
Ott, ahol a luxus nem a cél, hanem az alapértelmezett kiindulópont. Mert a brand – mint megtudtuk Ráhel köszöntőjéből – nem más, mint „értékteremtés a hagyományok mentén”. Hogy ez mit jelent a gyakorlatban? Egy újabb kastélyfelújítást, egy újabb gourmet étlapot, egy újabb szállodát, amelybe csak akkor lépsz be, ha nem nézel rá az árra.
De ki fizeti a számlát?
Mert valaki mindig fizet. És nem, nem csak a prémium vendégek. Aki dolgozik ebben az országban, aki áfát fizet a kiflire, aki a hitelét nyögi, aki hónap végén már csak egyenlegeket nézeget – az is benne van ebben a történetben. Csendes statisztaként, aki nem kap kóstolót a márkázott pezsgőből, de a számla végén rajta van a neve.
A NER-luxus nemcsak látványos, hanem üzenetértékű: miközben ők újraértelmezik a vendégélményt, mi újraértelmezzük a túlélést. A „márkaérték” fogalma átalakul: ott felfelé szárnyal, itt lent pedig egyre üresebb a kosár.
A Chanel táska pedig nem pusztán divat, hanem jelképe annak, hogy miközben egyesek designer darabokba csomagolják a kiváltságaikat, addig mások nejlonszatyorral járnak piacra – ha egyáltalán jut még arra is.
És ez az ország nem attól fog kettészakadni, hogy kinek milyen a táskája. Hanem attól, hogy már senkit nem lep meg, hogy a hatalom közelsége nem felelősséget, hanem végtelen privilégiumot jelent.



