Címlapsztorik

Baj van: rengeteg benzinkúton nem lesz üzemanyag a jövő héten

Több hazai benzinkút tulajdonosa is beszámolt arról, hogy a Mol levélben tájékoztatta őket, a november 21-ével kezdődő héten nem kapnak semmilyen üzemanyagot.

Több hazai benzinkút üzemeltetője arra panaszkodik, a Mol levélben értesítette őket:

JÖVŐ HÉTEN, AZAZ A NOVEMBER 21-ÉVEL KEZDŐDŐ HÉTEN NEM TUD BIZTOSÍTANI SZÁMUKRA SEM DÍZELT, SEM PEDIG BENZINT.

Hirdetés

Az olaj- és gázipari vállalat minden héten tájékoztatja a kutakat arról, hogy a szerződésben foglalt üzemanyag-mennyiség hány százalékát tudja adni. Ez az utóbbi időszakban sok helyen csak 25 százalék volt. A holtankoljak.hu is megosztotta Facebook-oldalán azt a levelet, amelyet a Mol küldött csütörtök délután az érintetteknek.

A cég azt írta, hogy az ország működése és energiaellátása érdekében a 47. héten dízelt és motorbenzint sem tud biztosítani. Az Index megtudta, hogy a döntés

258 CÉGET ÉRINT, AMELY ÖSSZESEN 4-500 BENZINKUTAT BIRTOKOL.

Ezeken a kutakon a jövő héten várhatóan teljesen elfogy az üzemanyag, mert a Mol nem szolgálja ki az üzemeltetőket.

Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke lapunknak azt mondta:

Magyarországon összedőlt az üzemanyag-ellátás. Folyamatos üzemanyaghiány alakult ki.

Egri Gábor közölte az Indexszel, hogy a szövetség számításai szerint kőolajból 30 napra elegendő tartalék van, míg gázolajból és benzinből 34 nap.

Jogszabályban rögzített mennyiségben nem állnak rendelkezésre a tartalékok

– mondta, majd hozzátette: nem tudják értékelni, hogy egy piaci szegmenst kizárnak egy intézkedéssel.

Hirdetés

Reagált a Mol
A Mol is reagált. A Portfolio megkeresésére közölte, „azoknak az új viszonteladó ügyfeleknek szól a tájékoztató, akik felé kiszolgálási kötelezettségünk nincs, de a hatósági ár életbe lépését és az importkiesést követően szerződést kötöttünk velük. Az átmeneti korlátozások határozatlan időre szólnak, de hetente felülvizsgáljuk az ellátási stratégiánkat, és minden esetben teljesítjük a szerződéses kötelezettségeinket”.

A Mol tájékoztatása szerint a korlátozás hátterében több tényező is közrejátszik, a vállalat négy fő okot emel ki.

A hatósági ár hatásai: tavaly novemberben vezették be, azóta jelentősen megnövekedett az üzemanyag iránti kereslet, viszont sokkal kevesebb importtermék érkezik Magyarországra. A Mol felel a piac több mint 80 százalékának kiszolgálásáért, ez pedig a teljes gyártási kapacitás mellett is megfontolt ellátási stratégiát igényel.

Mondd el a véleményed, kíváncsiak vagyunk rá!