2035-re csak elektromos autók lehetnek az utakon az EU bizottság szerint?
Egy korszak zárulhat le, megvalósulhat a magyar autósok rémálma. Vagy elektromos autód lesz, vagy semmid?!
Az Európai Bizottság tavaly júliusban terjesztette elő a “Fit for 55” elnevezésű jogszabály-csomagját, amelynek célja, hogy:
2030-ra a károsanyag-kibocsátását 55 százalékkal csökkentse az EU annak érdekében, hogy 2050-re ez elérje a 100 százalékot.
Csütörtökön este az Európai Parlament és a tagállamokból álló Tanács ideiglenes megállapodásra jutott ennek a csomagnak az első elemére, az új személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek CO2-kibocsátásának csökkentésére vonatkozó célokról.
Ez a javaslat a kibocsátásmentes közúti mobilitás elérését célozza 2035-re, vagyis 2035-től nem lehet új, belső égésű motorral felszerelt autót értékesíteni.
A megállapodás értelmében a meglévő uniós finanszírozást a zéró kibocsátású járművekre és a kapcsolódó technológiákra való átállásra kell fordítani, és különösen a kkv-k felé az autóipari ellátási lánc mentén, valamint a sérülékeny régiókban és közösségekben.
Vagyis lesz és kapnak is némi támogatást majd az átváltásra az autósok, de ezt inkább a vállalkozások fogják élvezni a céges és flottás autók szintjén.
Egy biztos:
Idővel valóban szembe kell majd néznie minden embernek azzal, hogy vagy leváltja az aktuális, “elavultnak ítélt” belső égésű motorral rendelkező autóját egy elektromosra, vagy egyszerűen nem lesz majd mivel mennie.
Persze itt érdemes hozzátenni:
Nem arról van szó, hogy 2035-től kezdődően nem lehetne belső égésű motort használni.
Azonban azzal, hogy attól kezdve csak elektromos autókat fognak gyártani, logikus módon ki fognak kopni belátható határidőn belül a belső égésű autók.