CímlapsztorikÉrdekes világ

Óriási változás jön a Mekikben: vége egy korszaknak

A váltás minden magyar vásárlóra hatással lesz és igen látványos is.

A hazai McDonald’s a korábbi bejelentésének megfelelően, a műanyagmentesítés jegyében mától, azaz június 25-től minden hazai egységéből kivonja az egyszerhasználatos műanyag szívószálakat, evőeszközöket és az italos poharakat fedő műanyag tetőket.

Ezeket mostantól papírszívószálak, fa evőeszközök és rost alapú pohártetők váltják ki.

Hirdetés

A kés nélkül is könnyen elfogyasztható salátával vagy a szívószálhasználatot kiváltó, visszazárható ivócsőrös pohártetővel célja, hogy tovább csökkentse az éttermekben keletkező hulladék mennyiségét.

A mai nappal lezajló váltás egy évre vetítve közel 46 millió darab műanyag szívószál, több mint 11 millió darab műanyag kanál, valamint 2 millió darab műanyag villa és kés eltűnését jelenti. További több millió darab plasztik csomagolóanyagot és hulladékot von ki a rendszerből az, hogy a szívószálakkal egy időben a hálózat búcsút mond a műanyag személyzetis poharaknak is, ősszel pedig a Super McFreeze és McFreeze termékek plasztik poharaitól szabadul meg, a 2023 januárjától életbe lépő törvényi tiltást megelőzve.

A poharas üdítő italokat mától visszazárható ivócsőrös papír tetővel, szívószál nélkül kínálják a hazai McDonald’s éttermek.

A rost tetőn kialakított ivócsőr segítségével az ital szívószál nélkül is könnyen elfogyasztható.

A saláták esetében is van változás: mostantól kést nem, csak új favillát kapnak majd a vásárlók.

A Ropogós csirkés salátához, valamint a Sült csirkés salátához a húst falatkákra szeletelik, így kés használata nélkül is könnyen elfogyaszthatók.

Amennyiben a vendégek mégis ragaszkodnának a szívószál, vagy a kés használatához, papírszívószálat vagy további evőeszközöket térítés ellenében tudnak vásárolni.

A váltás eredményeként az éttermekben elkészített termékekhez felhasznált csomagolások 99%-a megújuló, újrahasznosított vagy harmadik fél által tanúsított, fenntartható forrásból fog származni.

Az étteremlánc az átállásra éves szinten összesen 800 millió forintot költ.

Hirdetés
Mondd el a véleményed, kíváncsiak vagyunk rá!