Bezárhatnak az OMV benzinkútjai Magyarországon és Szlovákiában is
Rendkívüli: erről jobb, ha mindenki tud! Piaci szereplők is megerősítették a VG információit! Nagyon nagy a baj!
“A VG arra is felhívja a figyelmet, hogy mivel Magyarországon 480 forintban maximálták az üzemanyagok kiskereskedelmi árát, ám Európa-szerte jelentősen drágább a benzin és a gázolaj is, a külföldi beszállítók nem érdekeltek a magyar piac kiszolgálásában.”
Nem várt “katasztrófa”
Nem tudták időben újraindítani az osztrák OMV schwechati finomítóját az üzem leállásával járó rendszeres karbantartása után – írta meg péntek este a VG iparági forrásokra hivatkozva.
A schwechati üzemanyag kiesése miatt az OMV nem tudja ellátni még az osztrák piacot se biztonságosan, ezért a magyarországi és a szlovákiai kútjaikat egy időre be kell zárniuk, miután az ottani finomítóban gyártott termékeket Ausztrián kívül elsősorban a közép-kelet-európai régió Ausztriához közel fekvő országaiban értékesíti az OMV.
A VG emlékeztet: a karbantartást május 31-én kellett volna befejezni, és a tervek szerint június 10-én indult volna újra a termelés, de az újraindítás technikai okok miatt nem járt sikerrel.
Egyelőre nincs hivatalos bejelentés
Úgy tudjuk, hogy az OMV eddig hivatalosan nem tájékoztatta a Molt és más partnereit sem a problémáról, forrásaink szerint az olajtársaságnál az osztrák kormánytól várnak segítséget, köztük vélhetően a stratégiai készletek egy részének felszabadítását.
Az ársapka miatt senki nem akar Magyarországra exportálni
Miután Magyarországon 480 forintban maximálták kiskereskedelmi üzemanyagárakat, ám Európaszerte jelentősen drágább a benzin és a gázolaj is, érthető, hogy a külföldi beszállítók nem érdekeltek a magyar piac kiszolgálásában.
Ennek hatása máris érzékelhető, hiszen az import drámaian csökkent, a MOL 70 százalék körüli piacrésze dízelben már tavasszal 80 százalék fölé emelkedett.
Az OMV volt eddig az egyetlen, aki fenntartotta az országba irányuló termékimportot. Ha ez most elesik, a kieső importmennyiséget a MOL már nem tudja pótolni.
A térségből egyedül Szlovákia termel többletet dízelből a saját hazai fogyasztásához képest és ez a többlet pótolja részben a hiányokat Ausztriában, Csehországban, Lengyelország déli részén.