Breaking: Levágják a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról, zéró tolerancia a MÁV-val szemben
Új sötét korszak jön a vonatközlekedésben!
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ alapító vezérigazgatója a Facebookon számolt be arról, hogy az osztrák vasút jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról.
Vitézy Dávid bejegyzésében az olvasható, hogy mivel a MÁV-nak nem sikerült pontosan közlekedtetni a Budapest–Győr fővonalon közlekedő óránkénti nemzetközi vonatait, így az osztrák vasút többszöri figyelmeztetés után bejelentette, hogy október másodikától
LEVÁGJA A MAGYAR VONATOKAT A NYUGAT-EURÓPAI HÁLÓZATRÓL,
továbbá kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München felé továbbmenő budapesti Railjet vonatokat.
Mivel a nemzetközi vonatokon kívül minden más vonatot buszok pótolnak ezen a szakaszon, felfoghatatlan számomra,
hogy az osztrákok jelzései után hogy nem sikerült a vonatokat olyan időpontban indítani Budapestről akár a menetrendet módosítva, hogy időben menetrend szerint odaérjenek Bécsbe
– írja Vitézy.
Hozzátette:
Mindez szerinte azt jelenti, hogy „az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött”, továbbá a rugalmatlanságot és az utasok leghátulra sorolását következmények nélkül meg lehet itt tenni.
Hétfőn a Veszprémből Győrbe tartó személyvonat vadat gázolt, így csak Zircig közlekedett, azonban a kiesett járat pótlásáról a MÁV nem gondoskodott, emiatt az utasok órákig vártak, hogy továbbutazhassanak Győr felé.
Korábban, szeptember 22-én a Sopronból Tatabányára induló InterCity Győrszentiván állomáson meghibásodott. Akkor a Tatabányáról Budapestre tartóknak a zsúfoltság elkerülése érdekében közvetlen IC-pótlóbuszokat javasolt a MÁV.
Szeptember 18-án vonatpótló autóbuszokat vetett be a MÁV a győri vasútvonal felújítása miatt.
Ez azonban nem bizonyul túl sikeres megoldásnak, mivel óriási késésmennyiségek halmozódnak fel, sőt az is előfordul, hogy a buszsofőr nem tudja, merre kell mennie.