Mától itt a fizetős Facebook: egy korszakváltás kezdődött el
Ami késik, nem múlik – tartotta évek óta a mondás, meg hogy “nincs ingyen ebéd”. Eljött egy korszak vége és egy új kezdete.
Itt a fizetős Facebook
A Meta Platforms pénteken elindította előfizetéses szolgáltatását az Egyesült Államokban, amellyel a Facebook- és Instagram-felhasználók megvásárolhatják a hitelesítésüket.
Ez nagyon hasonlít a Blue nevű szolgáltatáshoz, amit Elon Musk vezetett be, miután megvásárolta a Twittert.
Meta Verified egy kék kitűzőt ad a felhasználóknak, miután sikerült megerősíteniük személyazonosságukat.
A havidíjas szolgáltatás ára 11,99 dollár (kb. 4500 forint) a webes felület esetén, az okostelefonos applikációkon picit többet, 14,99 dollárt kell fizetni
– olvasható a Meta közleményében.
A szolgáltatás, amelyet a Meta közlése szerint februárban tesztelt, a Snapchat, valamint a Telegram üzenetküldő alkalmazás nyomdokaiba lép, és arra irányul, hogy a vállalat diverzifikálja bevételeit a reklámoktól
–számolt be róla a Reuters.
Aggasztó tendencia: idővel minden fizetőssé válik?
Elon Musk a Twitter felvásárlása után bevezette a Blue előfizetési szolgáltatását, amely lehetővé teszi, hogy az emberek fizessenek a kék pipaért, amely korábban csak politikusok, újságírók és más közszereplők ellenőrzött fiókjaira korlátozódott.
Észrevehető a tendencia, hogy a nagyvállalatok eddig ingyenes termékeiből próbálnak pénzt facsarni magukat.
Lásd többek között a Citromail fizetőssé tétele szintén…
Azonban a teljes fizetőssé tételt egyelőre sokan etikátlannak tartanák, így a cégek prémium szolgáltatások bevezetésével próbálják ezt megoldani, és az ingyenesen használható részek megnyirbálásával.
A tendenciából érezhető, hogy a vége ígyis-úgyis az lesz, hogy aki ezeket a régi megszokott, normális módon akarja majd használni, annak fizetnie kell majd.