Nagy Márton: Bárcsak akkor is ilyen gyors lenne Ryanair válasza, amikor a magyarok fordulnak hozzá ügyfélpanasszal
Válaszolt a gazdaságfejlesztési miniszter arra, hogy Ryanair vezérigazgatója többször is idiótának nevezte a hvg.hu-nak adott interjúban.
A Ryanair vezérigazgatójának stílusa elfogadhatatlan és hagy maga után kivetni valót.
Bárcsak akkor is ilyen gyorsan születnének meg a légitársaság válaszai, amikor a magyar állampolgárok fordulnak hozzá ügyfélpanasszal”
– közölte Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter.
„Reméljük, hogy nem ilyen arroganciával kezelik az utasok problémáit, bár a kialakult gyakorlatuk nem túl empatikus a tapasztalatok szerint”
– tette hozzá.
„Nem értjük a kettős mércét. Ha a Ryanair ugyanilyen adót pl. Németországban, Hollandiában, Svédországban és Franciaországban gond nélkül, jogkövető módon befizet – és ezzel kapcsolatban semmilyen problémát nem jelez -, miért épp a magyar eljárással akad gondja”
– írta a miniszter.
„Persze teljesen érthető, hogy egy multinacionális cég a profitot védi, nem pedig a magyar családokat. Mindenkitől elvárjuk azonban a tisztességes és jogkövető magatartást
– a Ryanair-től is.
Aki pedig nem így lép fel, azzal szemben a magyar hatóságok intézkedni fognak.”
Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója kedden azt nyilatkozta portálunknak, hogy „Nagy Márton egy komplett idióta”.
Mindezt a gazdaságfejlesztési miniszter által bejelentett, légitársaságokra kivetendő „extraprofit különadó” miatt közölte.
A cég korábban már bejelentette, hogy visszamenőleg áthárítja a plusz terhet az utasokra, ami miatt fogyasztóvédelmi eljárás indult ellene.