Tech-Kütyük

10 kilós hidrogénmotor válthatja le az összes belső égésű motort, a feltaláló megválthatja a világot

Az alig 10 kilós egydugattyús lineáris motor világforradalmat idézhet elő a gépjárművek terén.

Az izraeli székhelyű Aquarius Engines egy új hidrogénmotort mutatott be, amely szerintük megszüntetheti a hidrogénüzemanyagcelláktól és a fosszilis tüzelőanyagoktól való globális függőséget.

A mindössze 10 kg tömegű gép egydugattyús lineáris motor, amely kizárólag hidrogénnel működik. Mivel mindössze 20 alkatrészből és egyetlen mozgó részből áll, a motor előállítása és karbantartása is sokkal olcsóbb, mint a hagyományos motoroké.

Hirdetés

Bár az Aquarius Engines eddig keveset árult el új motorja specifikációit illetően, a vállalat szerint az Aquarius Hydrogen Engine “könnyű kialakítása és egyedi belső gázcsere-módszere nagymértékben csökkentené a károsanyag-kibocsátást és a globális szénlábnyomot”.

A cég tájékoztatása szerint új hidrogénmotorja sikeresen megfelelt az osztrák AVL-Schrick mérnöki cég tesztjén, amely azt mutatja, hogy a modell
valóban hidrogénnel működik.

“Az Aquarius Engines-nél mindig is az volt az álmunk, hogy életet leheljünk a hidrogéntechnológiába, mint a jövő üzemanyagába,”

– mondta Gal Fridman, az Aquarius Engines elnöke.

“A kezdeti tesztek alapján úgy tűnik, hogy a költséges hidrogén üzemanyagcellákat nem igénylő hidrogénmotorunk megfizethető, zöld és fenntartható válasz lehet a globális közlekedés és a távoli energiatermelés kihívásaira,”

– folytatta Fridman.

“Ahogy a világ távolodik a fosszilis tüzelőanyagoktól, új hidrogénmotorunk elindíthatja a Vízöntő korszakát.”

Valójában, mint sok zöld kezdeményezés esetében, a hidrogén mögött meghúzódó pénzügyi ösztönzők nagy szerepet játszanak majd, és valószínűleg meghatározzák, hogy végül hidrogénüzemű vagy elektromos autókat vezetünk-e tömegesen.

Ennek ellenére több kell ahhoz, hogy a jelenlegi trend megváltozzon az elektromos járművek terén.

Hirdetés

Nemrég a Volkswagen Auto Group vezérigazgatója, Herbert Diess a Twitteren kritizálta a hidrogénautókat, és kijelentette, hogy a csoport támogatja a villamosítást.

Elon Musk gyorsan válaszolt, mondván: “Diess-nek igaza van. A hidrogén az autók energiatárolásának megdöbbentően ostoba formája. Alig
érdemes megfontolni egy rakéta felső fokozatát, ami a legvonzóbb felhasználása.”

Ez nem azt jelenti, hogy sok cég ne kutatná a hidrogén üzemanyagot fenntartható közlekedési módszerként, beleértve a Segwayt a Tron által ihletett hidrogénüzemű motorokkal.

Valójában az Aquarius Engines a közelmúltban bejelentette, hogy partnerséget köt a TPR autóalkatrész-gyártóval és a Honda leányvállalatával, a Musashi Seimitsu-val. Japán egyike azon kevés országoknak, amelyek zöld növekedési stratégiája részeként nagy tétet tettek a hidrogénre.

Az Aquarius Engines 2014-ben mutatta be hidrogénmotorjának első változatát, bár az nem 100 százalékos hidrogénnel működött.

Úgy tervezték, hogy fedélzeti áramfejlesztőként használják járművekben vagy helyhez kötött áramfejlesztőként.

Forrás: ÚjVilágtudat

Mondd el a véleményed, kíváncsiak vagyunk rá!