Titokzatos eszköz az istenek kezében a világ minden táján: ez lehet a végső kulcs MINDENHEZ?!
A formát az iraki sumérok, az ókori török templomok maradványai, az új-zélandi maorik és az olmékok közép-amerikai alkotásai ábrázolják…
A kézitáskák számos kultúra művészetében megjelennek a világ minden táján és a történelem során, a legkorábbi dokumentált eset a jégkorszak vége felé történt.
Mi a célja az istenek titokzatos kézitáskáinak, amelyek az ókori világban megjelennek?
Az ókori civilizációk a Sumertól Mezoamerikáig titokzatos kézitáskákat cipelő isteneket ábrázolnak. Mezoamerikai istenek (olmék, tolték és azték) hordják, még az anunnakikat is ezzel a titokzatos kézitáskával mutatják be
-fejtegeti az ÚjVilágtudat
A mezopotámiai mitológia szerint különféle tengeri istenek, például Adapa, Dágón és Óannész halisten láthatók táskát szorongatva. A legnépszerűbb, kézitáskát hordozó anunnaki istenség a Quetzalcoatl egy kőbe vésve, amelyet i.e. 1750-ben hoztak létre.
A délkelet-törökországi hegylánc csúcsán található Göbekli Tepe romjai a kézitáska minta egyik legkorábbi példáját rejtik.
Göbekli Tepe az egyik legkorábbi, valaha felfedezett templomegyüttes, amely nagyjából i.e. 11000-ből származik.
Bár a hegyi szentély tényleges rendeltetése ismeretlen, úgy tűnik, hogy a templomot vallási áldozatokra használták (a régészek sok lemészárolt állat csontját tárták fel).
A templom falait és oszlopait bonyolultan faragott állatok, istenek és legendás lények díszítik, talán a kozmosz számos alkotásának ábrázolására tettek kísérletet. A többi faragvány között három kézitáska is található.
Szakértők szerint a korai vallások tisztelték a földi élet alapvető összetevőit. Így “a három Göbekli Tepe táska, ha ezen ikonográfiák korai megnyilvánulásának tekintjük, úgy tekinthetjük, hogy szimbolikusan templomként határozzák meg a helyszínt”.
A képet kézitáskának nevezik, mivel egy modern táskára hasonlít.
A kép széles körű használatának egyik valószínű magyarázata a kozmosz egyszerű ábrázolása.
A képen látható félkör (ami a táska pántjának tűnik) az ég félgömbjét ábrázolja. Eközben a Földet a tömör négyzet alap képviseli.
A tárgyak “tipikusan lekerekített fogantyúszerű felsőrésszel és téglalap alakú alsórésszel rendelkeznek, és különböző fokú textúra vagy minta további részleteit tartalmazhatják.”
“Az ókori kultúrákban Afrikától Indián át Kínáig a kör alakját szimbolikusan a spiritualitás vagy a nem-anyagiság fogalmaihoz társították, míg a négyzet alakját gyakran a Föld és az anyagiság fogalmaival hozták összefüggésbe.”
A kép tehát a föld és az ég, a lét anyagi és nem anyagi elemeinek (újra)egyesítésének metaforájaként szolgál. Dr. Robert Duncan és Jay R. Synder szerint egy másik hipotézis a táskával kapcsolatban az, hogy valószínűleg a szabványos súly szimbóluma lehet, amely a hatalom és a tekintély súlyát ábrázolja.
Forrás: ÚjVilágtudat