Nem kap a BKV áramot: leállhatnak a trolik, villamosok
Budapesten leállhatnak a trolik, villamosok, mozgólépcsők?
A példátlanul hektikus árampiac nagy bajba sodorhatja Budapest közösségi közlekedését. Amennyiben a BKV energetikai közbeszerzésére továbbra sem érkezik érvényes ajánlat, senki nem tudja megmondani, mi hajtja januártól a villanymotoros járműveket.
A főpolgármester-helyettes sem meri megígérni, hogy zavartalan lesz a közösségi közlekedés, óvatosan úgy fogalmaz: „erre törekszünk”.
Borzasztóan nehéz időszak következik a Fővárosi Önkormányzat és Budapest életében.
Ezt maga Karácsony Gergely főpolgármester vetítette előre a legutóbbi rendkívüli közgyűlésen.
Az energiaárak robbanásszerű emelkedésére válaszul augusztus végén ugyan a képviselőtestület egy hatékonyságnövelő és megtakarítást célzó energiacsomagot fogadott el, ez azonban nem ad választ a BKV legégetőbb kérdésére, hogy jövőre „mitől megy a villamos”.
A jogszabály minden önkormányzatot, illetve önkormányzati tulajdonú céget energia-közbeszerzésre kötelez.
Amíg az energiaárak alacsonyan voltak, ez a rendszer jól működött, a tenderek során az áramkereskedő cégek lefelé tartó elektronikus licittel versenyeztek a nagy és megbízható BKV pályázatán. (A főváros közlekedési cége az ország kilencedik legnagyobb áramfelhasználó társasága.)
Eddig.
Ugyanis – amint arra Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes felhívta a figyelmet – a BKV hónapok óta még érvényes ajánlatot sem kap a pályázatán indulni jogosult áramkereskedő cégektől. Ennek hiányában a közlekedési cég ún. vontatási áram tendere jelenleg is fut.
A BKV-nak december 31-ig van áramszerződése, tehát még van idő megoldásokat keresni.
– nyugtatta a kedélyeket a főpolgármester általános helyettese.
Vagyis januártól leállhatnak a trolik, villamosok és mozgólépcsők is.