CímlapsztorikTech-Kütyük

Forradalmi áttörés: itt az akku, ami nem veszti el a töltési kapacitását SOHA

“Nyugdíjba küldheti” az összes ma létező akkumulátort és véget vethet az energiaválságnak?

Tudósok egy csoportja új módszert fedezett fel az elektromos autók következő generációs akkumulátorainak gyártására.

Az új akkumulátorok több száz töltési ciklus után sem veszítenek kapacitásukból.

Hirdetés

Az áttörést az ausztráliai Új-Dél-Walesi Egyetem (UNSW) és a japán Yokohama Nemzeti Egyetem kutatócsoportja érte el.

A kutatók szerint a felfedezés most életképes alternatívát kínál a jelenlegi akkumulátorokkal szemben.

A kutatók tanulmányukban egy új típusú pozitív elektródaanyagot vizsgáltak. Úgy találták, hogy az anyag “példátlanul stabil,” és tartós szilárdtest akkumulátorokban használható.

A szilárdtest-akkumulátorokat az elektromos járműipar potenciális új megoldásaként emlegetik.

Mostanáig a szilárdtest-akkumulátorok technológiája bizonyos korlátokkal szembesült a tartósság tekintetében.

Az akkumulátorok többszöri töltés során megsérülhetnek. A sérülések az elektródák és az elektrolit közötti felületen jelentkeznek. Ez az akkumulátorokat kereskedelmi célokra alkalmatlanná teszi.

Az új akkumulátor tesztelése során azonban megállapították, hogy több száz töltés után több mint 300 mAH-t képes megtartani anélkül, hogy bármiféle romlást szenvedne.

A kutatók azt mondták, hogy a bravúrt úgy érték el, hogy a pozitív elektródát egy ideális szilárdtest elektrolittal kombinálták.

“A kapacitás fakulásának hiánya 400 ciklus alatt egyértelműen jelzi ennek az anyagnak a kiváló teljesítményét a hagyományos, réteges anyagokat tartalmazó szilárdtest cellák teljesítményéhez képest,” – mondta Neeraj Sharma egyetemi docens, az UNSW-től.

Hirdetés

“Ez a megállapítás drasztikusan csökkentheti az akkumulátorok költségeit. A praktikus, nagy teljesítményű szilárdtest-akkumulátorok létrehozása fejlett elektromos járművek kifejlesztéséhez is vezethet.”

A szilárdtest akkumulátorokat a következő nagy dolognak nevezik az elektromos járművek technológiájában.

Az elektromos járműgyártók már régóta dolgoznak a jelenlegi akkumulátortechnológia fejlesztésén.

Simon Erhard, a BMW egyik legkiválóbb mérnöke a közelmúltban azt mondta, hogy a lítium-ion akkumulátorok teljesítménye elérte a csúcsot.

Azt jósolta, hogy csak idő kérdése, hogy a szilárdtest akkumulátorok mikor veszik át a hatalmat.

Az eredmények mögött álló kutatók most abban reménykednek, hogy a felfedezés lehetővé teszi az akkumulátorok kereskedelmi forgalomba hozatalát.

Forrás: ÚjVilágtudat

Mondd el a véleményed, kíváncsiak vagyunk rá!