CímlapsztorikÉrdekes világTech-Kütyük

Így hallgatózik a közösségi média és az eszközeink: ti észrevettétek már?

Egyre több beszámoló érkezik: ha ezekben te is magadra ismersz, meséld el!

Egyre több felhasználó vesz észre az utóbbi időszakban valami nagyon szokatlant.

Ezt pedig szinte semmi mással nem lehet magyarázni, csakis azzal, amitől mindenkit ki fog rázni a hideg.

Hirdetés

Hogy valójában mindent hallanak, mindent látnak azok, akik a különféle okos eszközeinken és a közösségi médián keresztül megfigyelnek minket, a nap 24 órájában…

“Ha a Facebook állítólag nem hallgat le, mégis honnan a fenéből ad be ilyen releváns ajánlásokat?

Tudván tudom, hogy se ma, se a közelmúltban SEHOL nem írtam róla, és nem is kerestem rá vezeték nélküli fülesre, se semmi hasonlóra, viszont a mai napon beszéltem róla.

Egyszerűen azért, mert gondom van a mikrofonnal és kéne egy jó headset.

Nem is arról van szó, hogy korábban láttam és “ott van a tudatalattimban”, hanem ma jött az igény. És lám, micsoda véletlen, beadta… és nem ez az első eset.

Valakinek van még ilyen tapasztalata?”

-tették fel egy hozzáértő szakmai csoportban a kérdést.

Eléggé nyugtalanító tapasztalatokról számoltak be.

Olvastam, hogy egy oldal várandós-kismama reklámokat küldött egy 15 éves lánynak az email-jére. Az apuka írt is, hogy ne küldjenek neki ilyeneket mert még csak nem is terhes. Majd kiderült, hogy mégis! Az oldal azzal magyarázta, hogy a viselkedés algoritmus vagy hogy hívják ezt, tudja már mi van veled, amiről te nem is tudsz.

Hirdetés

-írja valaki.

Mások big data rendszerek élesben való bevetésére gyanakodnak:

“Nekem is volt már ilyen, és tényleg olyan mint ha lehallgatna, de azt mondják, hogy nem, ez simán big data. Lehet, hogy egy ismerősöd keresett rá, vagy a te viselkedésed utalt rá a Facebookon, vagy valamelyik követett oldalon. Az is ráerősít erre, hogy a nem releváns reklámokra nem kapod fel a fejed, így lehet, hogy ha statisztikát csinálnál belőle, az jönne ki, hogy a reklámok nagy része amúgy nem releváns és csak néha trafal így bele. Amúgy nem tudom melyik az ijesztőbb: az hogy lehallgat a Facebook, vagy az, hogy mi emberek ennyire kiszámíthatóak vagyunk.”

Van azonban egy másik, talán némileg megnyugtatóbb válasz:

“Recommender AI-k kitalálják releváns keresések alapján, hogy milyen eszközt dobjanak meg fel. Nem kell közvetlen füllhallgatóra keresned, hogy ezt ajánlják.

Kb erről szól az egész AI ipar, szóval feltételezem, hogy ennyire jól csinálják.”

Mondd el a véleményed, kíváncsiak vagyunk rá!