Vége: valószínűleg kivonul a Tesco Magyarországról – állítja biztos forrásból egy lap
A lengyel piacot már most júniusban elhagyták, a többi kelet-európai ország, köztük Magyarország is sorra kerül.
Lehet, hogy tényleg és végérvényesen búcsút kell mondanunk a Tesco áruházaknak.
Így nagy veszteség lehet azoknak, akik ott dolgoztak, vagy akik szerettek oda járni vásárolni.
Magyarországon is fennáll a valószínűsége, hogy a bolthálózatot teljesen feladja a Tesco és egy másik áruházlánc veszi át az egészet, és alakítja át.
A londoni tőzsde elemzői úgy gondolják, hogy a Tesco végül ki fog vonulni Kelet-Közép-Európából
– idézte a lengyel a gazeta.pl a Lebensmittel Zeitung német lap hírét.
Ha az ezzel kapcsolatban jó ideje terjedő pletykáknak hinni lehet, a brit kiskereskedő régiós vállalkozásait a Schwarz-csoport veheti át, ehhez tartozik a Lidl és a Kaufland is – írja a napi.hu.
A Lebensmittel Zeitung híréből kiderül, hogy a Tesco kijelölt új vezérigazgatója, Ken Murphy tekinti át a brit vállalat megmaradt kelet-közép-európai – cseh, magyar és szlovák – leányvállalatainak tevékenységét, és értékeli további működésük lehetőségét.
“Noha ezeket a terveket a cég sajtóirodája cáfolta, vannak olyan körülmények, amelyek valószínűvé teszik a londoni elemzők előrejelzéseit.
Az egyik, hogy Lewis az utóbbi években többször is tagadta, hogy visszavonulnak Lengyelországból, ám a lengyel Tesco katasztrofális pénzügyi eredményei végül rákényszerítették, hogy elismerje: nincs tovább, és eladják a leányvállalatot a dán Salling Groupnak”
– írja a napi.hu.
Arról már júniusban beszámoltunk, hogy a Tesco kivonul Lengyelországból.
Dave Lewis, a Tesco akkori vezérigazgatója az ügylet bejelentéséhez fűzött nyilatkozatában közölte:
Aa vállalat jelentős előrelépést ért el közép-európai üzlethálózatában, de Lengyelországban folyamatos piaci kihívásokkal kellett szembenéznie.
Lewis szerint a lengyel üzletág csütörtökön bejelentett eladása lehetővé teszi, hogy a Tesco a magyarországi, csehországi és szlovákiai üzleti tevékenységére összpontosítsa figyelmét.
A vezérigazgató kiemelte, hogy a cégnek ezekben az országokban erősebb a piaci pozíciója, és jók a növekedési kilátásai.