A mágnes nélküli új elektromos motort egyáltalán nem kell karbantartani
Forradalmat hozhat a teljes autóiparban, de minden másban is. A jövő “végtelen” energiaforrása lehet?
Egy válllat egyetlen termékben egyesítette a különféle villanymotor koncepciók erősségeit, lehetővé téve a “95 százalék feletti hatékonyságot szinte az összes működési ponton,”
– ezt a szintet eddig csak a Formula E versenyautókban érték el.
A MAHLE kifejti, hogy “újfajta mágnesmentes elektromos motorja nem igényel ritkaföldfém elemeket”.
Ez jobbá teszi a termelést a környezet számára, valamint “előnyökkel jár a költségek és az erőforrások biztonsága terén,”
– áll a társaság közleményében.
Az új motor finomhangolt kialakítással hozza létre a nyomatékot az érintkezés nélküli erőátvitel révén, ami kopásmentessé és nagy sebességnél rendkívül hatékonnyá teszi
-írja az ÚjVilágtudat
Használatakor egy vezeték nélküli adó váltakozó elektromos áramot küld a rotorba.
Ez áramot indukál a befogadó elektródban, amely viszont rézmágnes tekercseket tölt fel, hogy olyan elektromágneses teret hozzon létre, amely a tekercseket forgatja és nyomatékot generál.
Ezek a mágneses tekercsek felváltják a hagyományos EV motorok jellemzően neodímium-bór-vasból, szamárium-kobaltból vagy ferritből készült állandó mágneseit.
A MAHLE és más tervezők indukciós motorjai légrést hagynak a kopás megakadályozása érdekében, és a cég kiemeli azt a tényt is, hogy kialakításuk könnyen méretezhető és a szubcompakt járművektől kezdve a haszongépjárművekig bármiben használható.
“Új villanymotorunkkal megfelelünk a fenntarthatóan működő vállalat felelősségének,” – mondta Michael Frick, a MAHLE igazgatóságának elnöke és pénzügyi igazgatója.
“A mágnesek és így a ritkaföldfém elemek elhagyása nagy lehetőségeket kínál nemcsak geopolitikai szempontból, hanem a természet és az erőforrások felelős felhasználása szempontjából is.”
Az elektromos járművek eladásának közelmúltbeli fellendülése arra késztette a Kínán kívüli autógyártókat, hogy keményen dolgozzanak olyan elektromos motorok fejlesztésén, amelyek nem használnak állandó mágneseket.
Ennek oka az a tény, hogy ezekhez a mágnesekhez ritkaföldfémekre van szükség, amelyek bányászata általában káros a környezetre.
Ráadásul az anyagokat nagyrészt Kínában bányásszák és dolgozzák fel, ezáltal a kínai EV autógyártók előnyt élveznek a hagyományos EV motorok terén, a világ ritkaföldfém elemeinek több mint 90 százaléka jelenleg ugyanis Kínából származik.
A Bentley például nemrégiben mutatta be elektromos motor kialakítását, amely nem támaszkodik a ritkaföldfém mágnesekre.
A MAHLE motorja egy még haszonelvűbb megközelítés, ami még fenntarthatóbbá teszi és még nagyobb teljesítménnyel jár számukra.
Forrás: ÚjVilágtudat