CímlapsztorikÉrdekes világ

Görögdinnyéket találtak a Marson?! – állítja a New York Times

Megdöbbentő hír söpört végig, majd mielőtt elterjedhetett volna, gyorsan törölték, “ki ne derüljön az igazság”?!

Utána jártunk a teljes igazságnak!

„A rendőrség szerint görögdinnye-földet találtak a Marson” – ezzel a címmel jelent meg egy cikk a nívós The New York Times weboldalán.

Hirdetés

Jogosan merül fel a kérdés, hogy ha ez a helyzet, akkor miért nincs tele még a világ összes portálja, híradója és újságja a hírrel, amely a földönkívüli élet első bizonyítéka lehetne.

Nos, a helyzet az, hogy a cikk további olvasása nem segíti az eset megértését: “az FBI nem kommentálta azokat az értesüléseket, amely szerint dinnyék záporoztak volna az égből…”

Annyit azonnal tudni lehetett, hogy nem valami gyakornoki tréfáról van szó.

Azonban a hír teljesen abszurd volt, mégis sokan hitelt adtak neki, mivel a nívós New York Times közölte le.

Egyesek szándékos és titkos szivárogtatásról beszéltek, noha maguk a “tények” meglehetősen abszurdak voltak.

A BoingBoing szúrta ki a Google hírszolgáltatásába, a Google News-ba is bekerült hírt, amely azóta eltűnt az amerikai újság internetes kiadásából, már csak az Archive.org gyűjteményében érhető el.

A Times a cikket eltávolította, a helyén már csak egy egysoros üzenet érhető el, amely szerint a cikket véletlenül publikálták.

Ez azonban még nem magyarázza, hogy miért kerülhetett egyáltalán be egy hasonló tartalmú írás a világ egyik legismertebb újságjának szerkesztőségébe.

És itt röppentek fel konteók a Marson található titokzatos dinnyemezőkről, melyek egyesek szerint valóban léteznek.

Hirdetés

Sőt, vannak olyan vad konteók is erről, hogy ezek a dinnyeföldek az első marsi városok élelmezéséért felelnek, a hír forrása pedig a NASA titkos emberes marsi telepes programja volt.

Más források szerint a Mars felszínén fedezhettek fel dinnyékre emlékeztető alakzatokat, élő organizmusokat.

Ezek azonban végül megmaradtak teóriáknak és konteóknak, mivel a legvalószínűbb magyarázat az alábbi:

A BoingBoing azt gyanítja, hogy a Times tartalomkezelő rendszerének tesztje során publikálhatták véletlenül a cikket, amit soha nem szántak megjelenésre.

A cikkel bizonyára a rendszer funkcióit próbálgatták, amikor valaki véletlenül élesíthette az írást.

Mondd el a véleményed, kíváncsiak vagyunk rá!

Ha tetszett, kövesd partnerünk tartalmait is!

Iratkozz fel a csatornára.

Ezzel egyúttal támogatod oldalunkat is.