EgészségünkÉrdekes világ

Így veri át a világot 10 fondorlatos trükkel a dohányipar. manipulálnak mindent, az embereket hazugságokkal “altatják”

A halálipar embertelen stratégiái: így dolgoznak ŐK azon, hogy kevesebben élvezhessük az életet!

A koporsószeg gyárosok nagyon is jól megélnek az emberek tudatlanságából!

A jótékonyság köntöse

A dohányipar kiterjedt jótékonysági tevékenységével különféle szervezetekkel épít ki kapcsolatokat.

Hirdetés

Gondolattársítás révén ártatlanságot is vásárol magának azzal, hogy az iparágat a politikai és a kulturális élet főáramába helyezi.

Reklámmal elárasztani

A dohányipar számos reklámozási módszert (nyomtatott hirdetéseket, rendezvények szponzorálását, reklámleveleket, valamint reklámcikkeket pl. pólókat, kulcstartókat, stb.) alkalmaz a dohányfogyasztás ösztönzése céljából.

PR-átberés, avagy a halál maszkírozása

A dohányipar piár taktikákat alkalmaz, hogy magát pozitív színben (úgymint a változatosság, a tolerancia és a személyes szabadság indítványozója) tüntesse fel és, hogy kedvezõ színben szerepeljen a médiában.

A piár tevékenység és közérdekű hirdetési hadjáratok segítségével reklámozza magát az intézményes tisztesség modelljeként segítségül híva az egyéni szabadság, tolerancia és ésszerűség témáit.

Lefizetett és elhallgatott tudomány

Avagy kilóra megvett szakértők. Rossz hírneve ellensúlyozására a dohányipar gyakran alkalmaz nagyhatalmú tanácsadókat,
ügyvédeket, szakembereket, hogy státust és hitelességet biztosítsanak az iparág számára a bíróságok, a törvényhozók és egyéb nyilvános fórumok előtt.

Fedőcégek hálójában

A dohányiparnak a dohányzásellenőrzési kezdeményezések ellen viselt egyik taktikája fedőszervezetek létrehozása, melyek a független vagy lakossági szintű, alulról szerveződő szervezetek szerepét játsszák el.

A fedőszervezetek igen hatékony ellenfelek lehetnek és a
média és a törvényhozók gyakran a dohányipartól függetlennek tekintik őket.

Az ellenség megfélemlítése

A dohányzásellenőrzés ellenségei jogi, gazdasági, politikai és személyes eszközökkel próbálják megfélemlíteni az egészségvédőket.

A dohányipar és szövetségesei sokféle megfélemlítési taktikát alkalmaznak abból a célból, hogy az érdekvédőket, a közegészségügyi tisztségviselőket, a törvényhozókat valamint az újságírókat elijesszék a vizsgálódástól vagy attól, hogy dohányzásellenőrzési politikát folytassanak.

Hirdetés

Politikai célok, szövetségesek, avagy a befolyás maguk mellé állítása

A dohányipar pénz segítségével próbál bebocsátást nyerni a politikai folyamatba és ott érdekeit megvédeni.

Célja elérése érdekében az iparág hozzájárul a törvényhozók választási
kampányaihoz, politikai pártoknak pénzt adományoz és politikai rendezvényeket finanszíroz.

Szövetségkötés az ördöggel

A szövetségre lépés és a szövetség fenntartása fontos stratégiája a dohányiparnak.

A dohányipar sok szövetségese esetleg már maga is ellenzi a dohányzásellenõrzési törekvéseket, de a dohányipartól származó pénzek és támogatás erősítheti ezen
elhatározásukat.

Ezek a szövetségek elõsegítik azt, hogy az iparág azt az illúziót keltse, hogy sokféle szervezet, csoportosulás ellenzi a dohányzásellenõrzési intézkedéseket és ez még további akadályokat gördít az ilyen irányú kezdeményezések lakossági és politikai támogatottsága elé.

Lobbi a halál mellett

A dohányipar jól fizetett és jó kapcsolatokkal rendelkező lobbistákkal befolyásolja a politikát. Ezek a lobbisták a pénz, rejtett taktikák és szövetségek kombinációját használják fel annak biztosítására, hogy a dohány a piacon az egyik legkevésbé szabályozott fogyasztási cikk
gyanánt marad.

A dohányipar jelentős erőforrásokat használ fel a lobbizásra és rengeteg
lobbistát állított csatasorba tagállami és szövetségi szinten egyaránt.

A jogalkotás maguk mellé állítása

A dohányipari lobbi a dohányzásellenõrzési jogszabályok gyengítése valamint a dohányzásbarát törvényjavaslatok támogatása érdekében manipulálja a jogalkotási folyamatot.

Mondd el a véleményed, kíváncsiak vagyunk rá!