CímlapsztorikÉrdekes világ

Minden drágább lesz Orbán bejelentése után, és még áruhiány is jöhet?!

“Ideje lenne ha a sok birka látná is miket hadovál az aki milliárdokat lopott el. A haverok kitömve lóvéval… A magyarok meg egyék csak a farhátat, ennyibe nézi őket a miniszterelnökük…!”

Az emberek egy jó része teljesen ki van akadva, egy másik részük pedig csak szimplán nem érti, vagy össze van zavarodva az élelmiszerár stop bejelentése kapcsán.

Az ugyanis egyáltalán nem magától értetődő, hogy ez jó lesz a népnek, sőt, éppen ellenkezőleg.

Hirdetés

Sokak szerint ez egy egyértelmű kampány blöff…

Azok után, hogy a Fidesz szerint az utóbbi 10 év az utóbbi évszázad gazdaságilag legjobb évtizede volt, a kormány hatósági árstoppot volt kénytelen elrendelni 6, majd miután észrevették, hogy a célcsoport számára legfontosabb csirkefarhát kimaradt, 7 – alapvetőnek nevezett – élelmiszerre.

Mindezt Európa bezzegországában, amelyik a kormány szerint hamarosan utoléri és le is hagyja a Nyugatot.

Ahová majd özönölnek a bevándorlók a hanyatló Nyugat-Európából. Hátra megyünk, egyenesen ’89 elé, szóba se jön már az előre.

A hatósági ár a kormány szerint 20 milliárdos megtakarítást jelent, illetve kimondott veszteséget a kereskedőknek, mert nem az van, hogy valahonnan – nb. például az M. Lőrinc nevére íratott, sokszázmilliárdos vagyonból -kompenzálják őket.

Ezt fel se merült.

Az “árbefagyasztástól” a kormány azt várja, hogy az infláció 2%-kal csökken. Mindenki más meg azt, hogy érdemben semmilyen hatása nem lesz, mert csak 7 termekről van szó. és a hatósági ár együttesen is csak néhány 100 forintos megtakarítást jelent majd egy-egy vásárláskor.

A hatósági ár és a nyitott határok együtt triviális módon áruhiányhoz vezetnek, azaz ha a kereskedőknek nem éri meg olcsóbban adni az adott terméket, akkor inkább nem adják majd sehogy.

De a Fidesz-kormány ezt ügyesen kitrükközte, és megakadályozta, hogy áruhiány legyen, hiszen

Hirdetés

az októberi ár februárban nem csökkenést, hanem emelkedést hoz majd.

Ez az igazán ügyes: bedobnak egy kampányfogást, ami valójában nemhogy segítene, de még ront is a vásárlók helyzetén. Innen nézve már igazán mindegy is, hogy hátra vagy előre.

Mondd el a véleményed, kíváncsiak vagyunk rá!