CímlapsztorikEgészségünk

Mellrákhoz hasonló tünetek idézhet elő a covid-oltás: a betegek 16%-ánál jelentkezik a szakértők szerint

Elmondták, mit kell megnézni és mire kell figyelni, ez fontos és életbe vágó!

Az Index és sok más hírportál is lehozta a hírt, melyet több helyről megerősítettek.

Mégpedig azt, hogy az oltás bizonyos esetekben ijesztő mellékhatásokat produkál.

Hirdetés

Ha az emberek nincsenek tisztában azzal, hogy ez az oltás egyik mellékhatása lehet, akkor könnyen pánikba eshetnek, ugyanis egy másik, súlyos és gyakran halálos betegség “tüneteit” produkálhatja a szervezetünk – figyelmeztetnek a szakértők.

Oltások jellgzetes mellékhatása lehet a nyirokcsomók megduzzadása, és ez a tünet előfordul Covid–19 elleni oltásoknál is.

Az Egyesült Államokban a Pfizer- és Moderna-oltások után is leírták, hogy a hónalji nyirokcsomó duzzanatát okozhatja, különösen azon az oldalon, ahol az injekciót beadják:

Ezt a betegek 16 százaléka jelezte a második oltást követően.

A jelenség ártalmatlan, ugyanakkor indokolatlan aggodalmakhoz vezethet.

Leginkább olyanoknál okozhat ijedtséget, akiknek a családjában előfordult már mellrák, és ilyen esetek szükségtelen vizsgálatokhoz, mintavételhez és stresszhez vezetnek.

A nyirokcsomó-duzzanat önvizsgálat során könnyen összetéveszthető a mellben elhelyezkedő csomóval, ráadásul mivel áttét jele lehet, a szakemberek is további vizsgálatot kérnek, ha ilyennel találkoznak.

Az amerikai Mellvizsgálati Társaság ezért azt javasolja, hogy a második koronavírus-oltás után négy héten belül tervezett mammográfiai vizsgálatokat halasszák el – mammográfiát vagy az oltások előtt, vagy a mellékhatás elmúlta után érdemes végeztetni.

Mondd el a véleményed, kíváncsiak vagyunk rá!

Kérjük kedveld közösségi oldalunkat, ezzel is támogatva az oldal további működését

Ezzel egyúttal támogatod munkánkat.