Misztikum

Döbbenetes amit az ókori egyiptomi nekropolisz falain fedeztek fel

Ez újraírhatja Egyiptom teljes történelmét?

Egy újonnan publikált tanulmány arra késztette a tudósokat, hogy újragondolják korábbi elképzeléseiket az egyiptomi művészekről és festményeikről.

A legmodernebb hordozható képalkotó és kémiai elemzési technikákat alkalmazva a csapat új pillantást vetett a Királyok Völgyében található festményekre, ahol a fáraókat és más ókori egyiptomi királyokat temették el.

Hirdetés

A vizsgálatok során a tudósok finom módosításokat fedeztek fel, amelyek arra utalnak, hogy erőfeszítéseket tettek az eredeti mű kijavítására.

“Ezt követte a fehér vagy színes hátterek alkalmazása, időnként tartalékot hagyva a képi részleteknek. Utána jött a szín, általában pigmentkeverékekkel és réteges felvitelekkel. Utolsó lépésként a végső körvonalat és részleteket rajzolták meg, főleg vörös okkerrel.

A végső és létfontosságú szakaszban a körvonalon átfolyó festéket átlátszatlan fehérre festették,” – jegyezték meg a kutatók.

A kutatók azonban egy furcsaságot figyeltek meg, amikor egy kis robotot használtak, amely röntgen-, ultraibolya- és infravörös látással van felszerelve, és amely az orvosi szkennerhez hasonlóan képes megvizsgálni bármilyen munkát.

Megállapították, hogy a képeken változtatásokat végeztek.

A csapat beszkennelte a II. Ramszesz festményt Nakhtamon pap sírjában, amelyet i.e. 1200 körül festettek, és egy másik alkotást a nekropoliszból, amelyek szabad szemmel nem látható részleteket tártak fel.

“Az XRF-leképezés alkalmazásával például a felület újrafestéssel történő korrekciójának esetére derült fény, ami állítólag ritka az ókori egyiptomi formális művészi folyamatban, míg egy másik teljesen váratlan példát egy királyi ábrázolás analitikus viszgálata során fedeztük fel,”

– mondta a csapat.

“Nem számítottunk arra, hogy ilyen módosításokat látunk egy állítólag nagyon formális fáraó ábrázoláson,” – tette hozzá Philippe Walter, a tanulmány társszerzője.

Hirdetés

A változtatások pontos idővonala és okai még nem ismertek, de ha a módosítások gyakorlata valóban kialakult, az közelebb hozhatja a fáraóművészetet a “modern esztétikai színvonalunkhoz,”

– érveltek a szakértők.

“Ebben a szakaszban, bár az ősi műalkotások helyszíni anyagértékelésének előrehaladása határozottan elképesztő előrelépést jelent, alázatosan szembe kell nézni azzal a ténnyel, hogy ezek az ősi kincsek még mindig őrzik meghatározó titkaik egy részét.”

Forrás: ÚjVilágtudat

Mondd el a véleményed, kíváncsiak vagyunk rá!