Figyelem: változik a kártyás fizetés az OTP-nél – minden ügyfelet érint
November 2. a határidő. Jobb ha mindenki tud róla, meglepetések érhetik a kártyás fizetésnél!
November 2-től változások lesznek az OTP-nél az internetes bankkártyás vásárlás esetén.
A bankkártya-tulajdonosoknak ugyanis több lépésben kell majd igazolniuk magukat, hogy valóban ők a használni kívánt kártya birtokosai.
A változtatás a kártyabirtokosok adatainak védelmét szolgálja és a visszaélések számának csökkentését célozza
– közölte az OTP.
Hamarosan új szintre lép az OTP Banknál az internetes bankkártyás vásárlás: novemner 2-től többlépcsős azonosítással találkozhatnak az ügyfelek kártyás internetes vásárláskor.
A fent említett erős ügyfél-hitelesítéssel a bank közleménye szerint az év végéig azok az ügyfelek találkozhatnak majd:
- akiknek be van állítva az OTP Bank Internetes biztonsági kód szolgáltatása, tehát internetes betéti- vagy hitelkártyás vásárláskor egy SMS-ben kapott kóddal hagyják jóvá a fizetést;
- illetve azok az ügyfelek, akik az OTPdirekt internetes szolgáltatásba való belépéshez adták meg mobiltelefonszámukat.
A változás 2021. január 1-jétől azonban már minden bankkártya-birtokost érinteni fog, mivel ekkortól az Európai Unión belüli internetes kereskedőknek és szolgáltatóknak kötelező lesz erős ügyfél-hitelesítést alkalmazniuk a bankkártyás vásárlásoknál – hívja fel a figyelmet a bank.
Azoknak az ügyfeleknek, akik még nem adták meg mobiltelefonszámukat a banknak, vagy nem jelezték, hogy változott a korábban megadotthoz képest, lépniük kell, ha jövőre is szeretnének az interneten vásárolni bankkártyájukkal.
Hogyan lehet felkészülni a változásra?
Azoknak az ügyfeleknek, akiknek nincs beállítva a mobiltelefonszámuk a banki azonosításhoz, első lépésként meg kell adniuk azt, és regisztrálniuk kell az internetes biztonsági kód szolgáltatásra bármelyik OTP Bank fiókban személyesen.
Akinek már be van állítva a mobiltelefonszáma, de még nem regisztrált az internetes biztonsági kód szolgáltatásra, ezt megteheti az OTP SmartBank mobilalkalmazásban, vagy OTPdirekt internetes szolgáltatáson keresztül, vagy bármelyik OTP Bank fiókban.
Azoknak is érdemes ellenőrizniük, hogy az érvényes mobiltelefonszámuk van-e rögzítve, akik korábban már megadták elérhetőségüket a banknak. A mobiltelefonszámot az ügyfelek ellenőrizhetik az OTP SmartBank mobilalkalmazásban, az OTPdirekt internetes szolgáltatásban, az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatásban, vagy a legközelebbi OTP bankfiókban.
Akinek már van internetes biztonsági kód szolgáltatása és használja az OTP SmartBank alkalmazást, november elején a legújabb verzióra érdemes frissítenie azt.
Hogyan azonosíthatják magukat az ügyfelek internetes vásárláskor?
Az OTP Bank ügyfeleinek kétféle lehetőségük lesz az internetes bankkártyás vásárlásaik többlépcsős jóváhagyására.
Választhatják az OTP SmartBank mobiltelefonos alkalmazást, így a vásárláskor a bankkártya-adatok szokásos megadása után egy felugró értesítést kapnak a mobiltelefonjukra, amire rákattintva belépnek az alkalmazásba, majd az alkalmazáson belül egy jóváhagyással – például valamelyik biometrikus azonosítójuk megadásával – engedélyezhetik a vásárlást.
Azoknak az ügyfeleknek, akik még nem töltötték le az alkalmazást, fontos tudniuk, hogy használatához OTPdirekt szerződést kell kötniük.
Az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyására a mobiltelefonos alkalmazáson kívül az SMS-ben kapott Internetes biztonsági kódot is használhatják az ügyfelek, amihez november 2-ától már az úgynevezett TeleKódot is meg kell adniuk.
Fontos azonban, hogy az alapértelmezett Telekódot meg kell változtatni ahhoz, hogy internetes vásárlások jóváhagyásához használható legyen.
A Telekód megváltoztatására az ügyfeleknek az OTP SmartBank mobiltelefonos alkalmazásban, OTPdirekt internetes szolgáltatáson vagy telefonon keresztül, illetve az OTP Bank fiókjaiban van lehetőségük.