Új korszak a Lidlben: jön az automatázás és az újratölthető termékek kora
Jelentősen átalakulhatnak hétköznapii vásárlásaink, a Lidl fennállásának legkomolyabb átalakulása jöhet.
Eljött egy teljes új korszak, a Lidl lép
A Lidl az első áruházlánc a briteknél, amely a korábbi terveknek megfelelően bevezeti az újratölthető termékek árusítását.
A Retail Gazette kiskereskedelmi szakportál cikke szerint az új rendszer két elemből áll: újratöltő gépből és újratölthető zacskóból, hasonlóan a feltöltött állapotban lévő zacskókhoz.
A gépeket a mosószereket kínáló polcok egy részének helyére telepítik.
A hatékonyság igézetében már azt is kiszámolták, hogy egy-egy gép 66 szokásos mosószeres flakon helyét foglalja el, miközben egy betárazással 245 zacskót lehet vele újratölteni.
Ez testvérek között is háromszoros értékesítési kapacitást jelent.
Újratölthető rendszerek, termékek
Az Egyesült Királyságban egyébként már az év elején tervezték, hogy bevezetik az újratölthető rendszereket, amelyeket ezek szerint a mosószereknél kezdenek, de vélhetően az élelmiszerekre is kiterjesztenek majd.
A legnagyobb ottani boltlánc, köztük a Waitrose, az Ocado, a Morrisons, a Marks & Spencer és az ellátási láncokért felelős CHEP egy olyan partnerséghez csatlakozott, amelynek célja az újratölthető termékek elterjesztése.
Itthon is utat törhet majd
Az újratöltő automatáknál a vásárlók egy érintőképernyős élménnyel lehetnek gazdagabbak azzal, hogy feltöltik a zacskókat. Ráadásul a fejlesztők gondoltak arra is, hogy egy ilyen rendszer kisvártatva a földre meg mindenhova kicsorgó mosószertől lenne ragadós és az abba beleragadó kosztól mocskos.
Ezért olyan kupakokkal ellátott zacskókat alkalmaznak, amelyeket rá kell pattintani az adagoló csapjára, majd ezt követően automatikusan történik az utántöltés.
Hogy idehaza mikor jelenik meg ez az egész?
Azt egyelőre nem tudni, a Lidl magyarországi vállalata egyelőre nem adott tájékoztatást, de minden bizonnyal idehaza is hamarosan találkozhatunk ezzel a megoldással.
A programot egy hat hónapos tesztidőszakkal indítottak, pozitív vásárlói reakciókkal, amit további féléves teszt követ.